زندگی روزانه ی ایرانیان در زمان هخامنشیان
تاريخ : یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, | 11:36 | نویسنده : arman Rd

بعضی از مردم ایران چادر نشین بودند وبه دنبال گله های خود کوچ می کردند.اما جمعیت زیادی از ایرانیان ساکن شهرها و روستاها بودند.بیشتر خانه های شهرها و روستاها با آجر یا خشت خام ساخته می شد.بام اغلب خانه ها کاه گلی بود.در ورودی همه ی خانه ها چوبی بود.

غذای اصلی ایرانی های عصر هخامنشی نان بود.گوشت گوسفند،گاو،بز و مرغ جزء غذاهای رایج آن ها بود.مهمترین میوه های خوراکی پسته ،انجیر،انگور،انار،سیب،گردو،بادام و خرما بود.ایرانی ها در ظرف های سفالی غذا می خوردند.ظرفشششَاهورامزدا را می پرستیدند.آن ها یونانی ها را مسخره می کردند که خدایان خود را به صورت انسان یا حیوان نشان می دادند و برای آن ها خانه یا معبد بنا می کردند.

ایرانی ها دروغ گویی را دشمن بشر می دانستند.پرخوری نمی کردند و به فرزندان خود می آموختند که تا حد امکان از کسی چیزی قرض نگیرند.

شغل های گوناگون در ایران رایج بود: کارهای ساختمانی،راه سازی،هیزم شکنی،معدن کاری ،ابزارسازی،کشاورزی، جنگل کاری،گله داری،... و ازهمه مهمتر نظامی گری.

ایرانیان عصر هخامنشی به فرزندان خود 3 چیز یاد می دادند:اسب سواری،تیراندازی و راست گویی.آن ها از فرزندان خود می خواستند که سحر خیز باشند،مردم و میهن خودرا دوست بدارند و جنگل ها و زمین های کشاورزی را آباد نگه دارند.

کشاورزی برای ایرانی ها به قدری مهم بود که کشت برنج را از هند به ایران آوردند و برنج،فندق و کنجد را به آفریقا و اروپا بردند.


نظرات شما عزیزان:

  • مکس دی ال
  • فروش لینک
  • ExtendedPost>

    ادامه مطلب...

    .: Weblog Themes By LoxBlog :.

    تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.